kroll
Kali ini aku nak kongsi dengan korang pasal erti pemberian hadiah.... Tak kisah la korang kasi pada pakwe atau makwe korang...... Hadiah diberikan kepada sidia bukan sahaja time birthday sahaja.... Mesti time velentime pun korang kasi jugak kan..... Wakakakaka.... Disini ada beberapa barang yang akan aku tampilkan untuk korang semua....


Alat solek



Mungkin kamu tidak suka berdandan. Jadi dia hadiahkan alat solek supaya korang berdandan sedikit agar tampak manis apabila bersamanya. Ha yang ini dah tentula kepada wanita.... Kalau aweks-aweks di luar sana tu dapat hadiah yang macam ni dari pakwe korang tu berlajar- berlajar la berdanadan atau bersolek itu bagi sesiapa yang tak suka bersolek dan berdandan la yang dah biasa mesti happy kan kalau dapat hadiah macam ni dari pakwe korang......

Tas tangan



Bukan apa kalau pakwe korang hadiahkan beg tangan pada korang. Biar korang berhati-hati dan jangan selalu lupa bawa beg duit apabila kelaur bersamanya. Tahulah lelaki yang patut bayar tapi sesekali perempuan juga kena melabur agar hubungan itu lebih seimbang. Kalau tak berbuat demikian macam mana pulak bila bersana nanti......? Kata janji sehidup semati tak g tu......

Telefon bimbit



Mesti korang sangka dia manjakan korang tapi sebenarnya dia perli korang, lain kali kalau terlewat atau mahu batalkan janji temu jangan lupa telefon. Dan mungkin juga dia mengigatkan korang agar selalu menghubunginya dan bukan orang lain. Maksudnya dia tidak suka korang bergayut lama dengan orang lain selain dirinya. Jadi dia berikan telefon khas agar kamu menghubunginya selalu.

Minyak wangi



Sesetengah orang berpendapat pasagan korang romantik. Tetapi jika tidak tahu sebenarnya dia mahu berkias bahawa korang memerlukan semburan hebat agar bau badan dan penampilan korang seiring ketika bersamanya. Silap hari bulan dia berikan deodoran sekali. Jadi korang kena la gunakannya bila keluar bersama denganya....

Jam tangan



Entah-entah korang sering lewat ke tempat janji temu. Ada sahaja alasan korang dan paling kurang setengah jam lewat. Percayalah di anatara hadiah hari jadi korang mesti jam tangan daripada si dia. Bukan apa, biar korang berdisiplin sedikit dan datang tepat pada wakru yang dijanjikan. Masa itu emas kan jadi hargailah masa dan janji temudengan sidia.... jagan lewar nanti merajuk lak sidia....

Kain ela



Biasanya bila sidia menemankan korang membeli belah, sidia melihat korang memilih pakaian biasa. Ikut selesa korang, apalagi kalau korang minah trandi. Mesti semua pakaian terkini menjadi pilihan. Tiba-tiba sidia hadiahkan kain ela yang cantik dan manis warnanya. Tentu korang terfikir, ini mesti mahu suruh buat baju kurung ni...... Ya tekaan korang tepat sekali. Asyik berpakaian moden sahaja tentu sesekali sidia mahu korang bergaya manis sebagai gadis Melayu.

Tudung atau selendang



Sah, sidia mahu korang memakai tudung. Pemberian ini simbolik, maklumlah kalau diminta melalui ungkapan takut sensetif jadi hadiah tudung itu besar ertinya, bukan sekadar digunakan sebagai menghias bahu. Jadi hargai la kebaikan dan kejujuran dari pemberian sidia kepada korang.....

Bingkai gambar



Nyata sidia mahukan korang meletakkan wajahnya di atas meja solek di rumah atau meja kerja korang di pejabat. Sidia tidak mahu korang memikirkan orang lain selain dirinya. Ini kira-kira sudah seriesla ni!!... Boleh masuk meninag dah ni.....

Patung Beruang



Anggap saja sidia manjakan korang dan masih belum bersedia menjalinkan ikatan series. Maksudnya sidia belum bersedia melamar korang dalam masa terdekat. Patung beruang bukankah seronok dipeluk pada waktu tidur!!! Jadi dia mahu mengenali diri korang dengan lebih dekat. Jadi pandai-pandai la ambik hati sidia jika korang mahukan sidia dalam hidup anda....
Label: , edit post
3 Responses
  1. hanc Says:

    pertama kali bertandang ke sini...
    hanc suke post yang nie... ^.^ thankx kroll...


  2. kroll Says:

    sama2......
    nanti akan ada yg lebih menarik lg.....


  3. Tanpa Nama Says:

    kalau sidia beri tasbih apakah ertinya?


Catat Ulasan