kroll


Apa pandagan korang jika aku cakap tak bagus minum minuman bergas...??? Ha aku baru dapat satu fakta yang menarik.... Ini adalah fakta yang perlu korang tahu yang kajian saintifik yang telah dilakukan oleh ahli sains kesihatan di USA dan Britain. Korang cuba cuci tandas korang dengan masukan setin minuman bergas dalam tandas dan biarkan selama satu jam dan kemudian flush. Korang tengok nanti apa akan berlaku kesan kotoran atau hampas akan hilang ini adalah hasil daripada tindakan acid citric yang berada di dalamnya. Ni boleh dijadikan bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis..... Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak....?????



Kalau korang nak hilangkan kesan karat dari bumper kereta yang jenis chrome korang pun boleh jugak gunakan minuman bergas ni. Korang lapkan bumper kereta korang dengan mengunakan aluminium foil yang dicelupkan kedalam minuman bergas tadi. Kesannya korang boleh lihat sendiri karat yang tebal menebal kat bumper kereta korang tu dan pun hilang..... Untuk menhilangkan kesan corrosion atau kesan hakisan pada skru, nat bateri kerata korang pun boleh jugak. Korang tuangkan je setin minuman bergas kat skru, nat bateri kereta korang tu, pasti kesan hakisan tadi akan hilang dengan serta merta. Korang jugak boleh menggunakan minuman bergas ni untuk melonggarkan skru yang dah lama berkarat dan yang dah ketat ( kira dah tak boleh nak buka la ) korang tuangkan setin minuman bergas atas skeru tersebut, pasti skru tu akan longgar dan dah boleh di buka.

Kesimpulannya, jangan la banyak sangat minum minuman bergas. Kalau tak percaya korang cuba la buat eksperimen diatas tadi di rumah korang....
Label: edit post
1 Response
  1. FdausAmad Says:

    Gua nak ajak lu dtg makan kenduri kat blog gua.Folo baca doa skali pun takpa..


Catat Ulasan